Prevedi - Translate

ПАРНА МАШИНА НАПРАВЉЕНА 1928. ТРИ ГОДИНЕ НАКОН РОЂЕЊА НАШЕГ ОЦА МИХАЈЛА

УЕРКА

UERKA: Уред за регистрацију и класификацију (У.Р.К. илиУерка) настао је, послије првих медиалистичких окупљања, према замисли Леонида Шејке. То је требало да буде основа једне духовне цитаделе, како је замишљао Шејка, опчињен спекулативним неимарством и духовим замковима шпањолских мистика… У почетку би Уерка прикупљала информације; она биљежи податке „чији се смисао и значај не могу одмах схватити…“ – видети више: на месту где ниче та фатморгана уметника Друге српске ренесансе
Уерка је осуђена на "тајну историју"... "Тајна историја" интригира многе духове, од Балзака до Л. Паулса, она је истинитија од "официјелне", али је - мистериозна. Јер се истина сакрива.Уерка наговештава супериоризацију медиалистичких слојева...

М. Главуртић .

Леонид Шејка: ПОСЛЕДЊИ ЗАПИС

Претражи овај блог

ОНИ ДРУГИ...Сазвежђе ЗАВЕТИНА

ИМА ЉУДИ КОЈИ ГЛЕДАЈУ У ЗВЕЗДАНО НЕБО И ВИДЕ ЗВЕЗДЕ. АЛИ ИМА И ОНИХ КОЈИ ГЛЕДАЈУ У ЗВЕЗДАНО НЕБО, И ВИДЕ САЗВЕЖЂА

Реченица која припада многим писцима

Реч је о мисли Жана Коктоа коју је Кортасар преузео, а пре мене још неки књижевници. Дакле, та реченица припада многим писцима, свакоме на свој начин, и истински ме одушевљаваКарлос Роберто Гомес Берас (Порторико)

недеља, 17. април 2016.

Pjesme za "Zavetine" / Jovanka Babić Jelovac


Kada umrem ne gasi svjetlo
jer život još u meni drijema.
Samo sam posustala od ljepota,
malo pobjegla od tuga.

Kada umrem otvori prozore,
pusti moru da pjeva,
galebu da leti
i jutru da me čeka.

Kada umrem ne zaboravi
da odlaska nema
već me potraži
među zvijezdama.


Kada umrem oprosti životu,
zagrli uspomene i koračaj dalje
ljubeći me u drugim ženama.



Pesnikinja i profesorka, - oporavak


Ne budi sebičan


Ne budi sebičan ove noći
kad razgrneš postelju
i ne ugledaš cvjetak
svoje vječne ljubavi.
Ona se rasula po livadama slobode
i diše prvi puta bez okova
tako svoja i bezbrižna.
Ne budi sebičan ove noći
kad ona svodi račune sa životom
i ostavlja te da odagna tuge
i dohvati sjaj mjeseca.
Ne budi sebičan ove noći
koja će zauvijek odnjeti
bjelinu postojanja
iz tvojih očiju.

Ne plači

Ne plači dušo moja
jer nisam nestala 
i nisam prestala
postojati 
za naša jutra
i naše nade slute 
bolje svjetove.
Ne mirišu suze,
ne pate zore
od uzaludnosti
jer nas ima 
posvuda
i kad nas
naizgled nema.
Umivamo život
pjesmom
što liječi,
milujemo postojanje
budućih sretnika
što će i dio nas
zauvijek nositi
sa sobom.
Ne plači nikada
da se ne zaboravi.

Isto,oporavak na jadranskom primorju.


Jovanka Babić Jelovac (odlomak iz pisma pristiglog upravo): "Tek sada razumijem moju mamu koja je godinama teško bolovala.Doktori su moje isprepadali da su neke strašne bolesti.Sad ja njih hrabrim i odbijam bolest.Jednostavno nisam mogla na noge,ni čašu uzeti u ruku.Doktorica pričala o virozi.Završila na imunologiji i prošla gadne pretrage baš hrabro.Čekam još neke nalaze i živim svaki trenutak sa osmjehom i volim život i vjerujem da ima NETKO tko me čuva i da me ne da još ovako mladu u neka nova prostranstva.Čuvaj se i vjerujem da će i kod tebe sve biti dobro..."  (17.04 2016)

Нема коментара:

ПСЕУДОНИМ "Сазвежђе З"

ПСЕУДОНИМ "Сазвежђе З"
БЕЛАТУКАДРУЗ